Skip Navigation

Selectează limba

FRÂNE SPATE RENAULT MÉGANE II

Descărcare PDF

Frâne spate

FRÂNE SPATE: DEMONTARE

  • Poziţionaţi vehiculul pe elevator.
  • Eliberaţi frâna de staţionare.
  • Scoateţi roţile spate.
  • Decuplați cablurile frânei de staţionare.
  • Demontați prezoanele inferioare de fixare a etrierelor.
  • Rotiți etrierul în sus.
caliper rotation
 
  • Scoateţi plăcuţele de frână.
Pads removal

Frâne spate: înlocuire

 
  • Împingeți complet în spate pistonul până la baza locașului.
Piston retraction
 
  • Montați plăcuțele noi.
  • Remontați prezoanele (1).
  • Strângeți prezoanele inferioare ale etrierelor la un cuplu 
    de 7 Nm.
  • Cuplați la loc cablurile frânei de staţionare.
Stud bolts replacement

AVERTISMENT: Montați șuruburi noi, dacă sunt disponibile, în caz contrar, folosiți un element de etanșeizare a filetului înainte de a remonta șuruburile existente. Apăsaţi pedala de frână de mai multe ori pentru a asigura contactul dintre pistoane și plăcuţe. Aplicați frâna de staţionare pentru a verifica funcționarea acesteia. De asemenea, dacă este necesară înlocuirea discului, consultați procedurile de demontare și înlocuire de la pagina 2.

DISCURI DE FRÂNĂ

discuri de frână: DEMONTARE

  • Poziţionaţi vehiculul pe elevator.
  • Scoateţi roţile spate.
  • Decuplați cablurile frânei de staţionare.
  • Demontați prezoanele.
  • Demontați etrierul de frână.
  • Scoateţi plăcuţele.
  • Demontați șuruburile de fixare a etrierului.
  • Demontați suporturile etrierului.
  • Scoateți tampoanele de butuc.
  • Scoateți piulița de fixare a prezonului.
  • Demontați ansamblul disc-rulment.

discuri de frână: REMONTARE

  • Poziționați ansamblul disc-rulment pe suportul cu prezon și strângeți la un cuplu de 15 Nm.
  • Strângeți piulița suportului cu prezon la un cuplu de 280 Nm și montați tampoanele de butuc.
  • Montați plăcuțele de frână și poziționați etrierul pe suport.
  • Strângeți șuruburile de fixare a etrierului de frână la un cuplu de 105 Nm.
  • Strângeţi prezoanele la un cuplu de 36 Nm.
  • Reatașați cablurile frânei de staţionare și efectuați reglajul.
  • Verificați nivelul lichidului de frână.

 

Disc and rear wheel hub

PRECAUŢII DE LUCRU

Lichidul de frână este higroscopic şi trebuie înlocuit la intervale regulate. Nu utilizaţi lichid care nu respectă specificaţiile indicate în tabel. Aveţi grijă să nu lăsaţi lichidul să curgă accidental pe piesele vopsite, din cauciuc, plastic şi mecanice. Nu folosiți lichidul de frână dacă recipientul în care se află acesta a fost deschis în urmă cu mult timp.

Frână de staţionare

frână de staţionare: DEMONTARE

 
  • Poziționați vehiculul pe elevator.
  • Demontați consola centrală.
  • Slăbiți regulatorul frânei de staţionare, după caz.

 

Cable removal

ÎNLOCUIRE ȘI REGLARE

  • Reatașați cablurile frânei de staţionare pe pozițiile corespunzătoare.
  • Verificați traseul și funcționarea cablurilor frânei de staţionare. Asigurați-vă că ați reglat cablul până la opritorul etrierului.
  • Poziționați cablurile frânei de staţionare.
  • Remontați cablurile laterale ale etrierului frânei de staţionare.
  • Remontați cablurile laterale de control al frânei de staţionare.
  • Montați o piuliță de reglare nouă.

AVERTISMENT: Piulița veche nu mai poate fi folosită.

  • Asigurați-vă că elementele de blocare a cablului frânei de staţionare se sprijină pe suport.
  • Strângeți piulița de reglare până când atingeți valoarea X indicată în imagine.
Adjuster nut
X = 21 mm brida de blocare a cablului este neagră
X = 16 mm brida de blocare a cablului este aurie

 

AVERTISMENT: După reinstalarea cablurilor frânei de staţionare, aplicați frâna de staţionare de câteva ori, înainte de a regla valoarea cursei X.

restart level

CIRCUIT HIDRAULIC

PURJARE

  • Verificați nivelul lichidului de frână și dispozitivul de purjare.

Notă: circuitul ABS nu trebuie să prezinte nicio problemă hidraulică și/sau electrică.

Avertisment: Acumulatorul vehiculului trebuie deconectat din motive de siguranță.

  • Poziţionaţi vehiculul pe elevator.
  • Conectați dispozitivul de purjare la rezervorul de lichid de frână al vehiculului.
  • Montați vasele de purjare pe șuruburile de purjare.
  • Purjați circuitul, slăbind șuruburile de purjare în ordinea descrisă aici.

Secvenţă de purjare

1. etrier spate dreapta
2. etrier față stânga
3. etrier spate stânga
4. etrier față dreapta
  • Verificați cursa pedalei cu motorul oprit; dacă aceasta este incorectă, repetați procedura de purjare.
  • După îndepărtarea dispozitivului de purjare, adăugați ulei până la nivelul dorit al rezervorului de lichid de frână.
  • Verificați strângerea șuruburilor de purjare și asigurați-vă că bușoanele sunt la locul lor.
  • Efectuați un test rutier care să includă câteva episoade de frânare ABS, pentru a verifica dacă cursa pedalei de frână este normală.
LICHID DE FRÂNĂ
Cantitate 1 litru
Produs SAE J 1703-DOT4
Intervale de
întreținere
Verificați nivelul după fiecare 20.000 Km parcurși
Schimbați și purjați după fiecare 120.000 Km parcurși sau la intervale de 4 ani

 

LICHID DE FRÂNĂ DOT4
FBX050 500 ml
FBX100 1 l
FBX500 5 l
FBX2000 20 l

 

CODURI PIESE FERODO

 

Plăcuţe de frână FDB1491

 

Discuri de frână
Nr. de serie piese DDF1571
Diametru (mm) 240,00
Grosime (mm) 8,00
Grosime min. (mm) 7,00
Max. din rotunjire (mm) 0,07

Notă: Pe lângă Renault Mégane, acest tip de etrier este montat și pe alte modele:

  • Citroën C4
  • Renault Clio (III), Modus
  • Peugeot 308

 

 

Ghiduri de instalare asociate
se încarcă