Selectează limba

FRÂNE SPATE FORD C-MAX

Descărcare PDF

Frâne spate

PLĂCUŢE DE FRÂNĂ

plăcuțe de frână: DEMONTARE

  • Poziţionaţi vehiculul pe elevator.
  • Opriți motorul vehiculului și scoateți cheia din contact.
  • Scoateţi roţile spate.
  • Eliberaţi frâna de staţionare.
  • Decuplați cablul frânei de staţionare (1) și elementul de fixare a etrierului (2)
  • Folosind o cheie de dimensiuni adecvate, demontați șuruburile de fixare a etrierului (4) și scoateți etrierul de pe secțiunea butucului.
  • Demontați plăcuțele de frână exterioare (5) și interioare (6).

plăcuțe de frână: REMONTARE

  • Retrageți pistonul în carcasa etrierului folosind unealta de retracție a pistonului de frână.
  • Montați plăcuța de frână exterioară pe partea laterală a roții (fără clemă de fixare).
  • Montați plăcuța de frână interioară pe piston (cu clemă de fixare).
  • Strângeţi şuruburile de fixare a etrierului de frână pe suport la un cuplu de 35 Nm.
  • Reglaţi cursa frânei de parcare.
  • Purjați sistemul hidraulic (conform indicațiilor din secțiunea „Circuit hidraulic”).

DISCURI DE FRÂNĂ

discuri de frână: DEMONTARE

  • Poziţionaţi vehiculul pe elevator.
  • Opriți motorul vehiculului și scoateți cheia din contact.
  • Scoateţi roţile spate.
  • Eliberaţi frâna de staţionare.
  • Decuplați cablul frânei de staţionare și elementul de fixare a etrierului.
  • Folosind o cheie de dimensiuni adecvate, demontați șuruburile de fixare a etrierului și scoateți etrierul de pe secțiunea butucului.
  • Demontați plăcuțele de frână exterioară și interioară.
  • Desfaceți racordul furtunului etrierului de frână.
  • Slăbiți șuruburile de fixare a etrierului (7) și demontați brida de montare a etrierului (8).
  • Demontați discul de frână (9) de pe butuc.

discuri de frână: REMONTARE

  • Asigurați-vă că butucul roții este curat, că nu prezintă urme de coroziune și că suprafața discului este curată și uniformă
  • Poziționați discul de frână pe butuc, glisându-l pe prezoane.
  • Cu ajutorul unei unelte specializate, împingeți pistonul etrierului până la poziția de capăt din etrier.
  • Montați suportul etrierului de frână.
  • Strângeţi şuruburile de fixare a etrierului de frână pe suport la un cuplu de 70 Nm.
  • Poziționați etrierul și remontați șuruburile de fixare a etrierului.
  • Montați noua plăcuţă de frână exterioară pe partea cu roata a butucului.
  • Montați noua plăcuţă de frână interioară pe partea cu piston a etrierului.
  • Strângeți șuruburile de fixare a etrierului de frână la un cuplu de 35 Nm.
  • Strângeţi racordul furtunului pe etrier la un cuplu de 15 Nm.
  • Reglaţi cursa frânei de staţionare.
  • Purjați sistemul hidraulic (conform indicațiilor din secțiunea „Circuit hidraulic”).
brake pads removal
brake disc removal

AVERTISMENT: La retragerea pistonului în carcasa etrierului, lichidul de frână este împins în rezervor. Când mișcați etrierul, asiguraţi-vă că etrierul are susţinere. Asiguraţi-vă că punctele de contact ale plăcuţelor de frână sunt curate şi lipsite de contaminare.

PRECAUȚII DE ASAMBLARE A PLĂCUŢELOR DE FRÂNĂ

AVERTISMENT: Pentru a asigura funcționarea corectă a frânelor, este esențial să montați plăcuțele de frână corect, respectând diagrama de mai jos. Plăcuțele spate, dacă sunt montate incorect, se vor uza inegal, vor genera zgomot și vor avea performanțe scăzute. Motivul este că structura etrierului nu permite montarea arcului anti-huruit în muchia exterioară a punții etrierului, astfel că nu permite poziționarea plăcuței la nivel pe disc. Plăcuța interioară va hurui atunci când frâna nu este aplicată.

brake pads assembly precautions

PRECAUŢII DE LUCRU

Lichidul de frână este higroscopic şi trebuie înlocuit la intervale regulate. Nu utilizaţi lichid care nu respectă specificaţiile indicate în tabel. Aveţi grijă să nu lăsaţi lichidul să curgă accidental pe piesele vopsite, din cauciuc, plastic şi mecanice. Nu folosiți lichidul de frână dacă recipientul în care se află acesta a fost deschis în urmă cu mult timp.

FRÂNĂ DE STAŢIONARE

FUNCȚIONAREA FRÂNEI DE STAŢIONARE ELECTRONICE

Anumite modele pot fi dotate cu sistemul opțional de frână de staţionare electronică. Acest sistem include o tastă specială, un comutator pentru pedala de ambreiaj, un comutator pentru pedala de frână, un mecanism de eliberare de urgență a frânei și un actuator poziționat sub compartimentul roții de rezervă. Singurul element de interfață cu utilizatorul este comutatorul frânei de staţionare electronice sau comutatorul care acționează frâna de staţionare.

Efectul frânei de staţionare electronice poate fi de două tipuri, și anume, frânare statică sau frânare dinamică:

în timpul frânării statice, la viteze mai mici de 4 km/h sau cu vehiculul staționar, tasta se trage scurt în sus pentru blocarea frânei;

în timpul frânării dinamice, la viteze mai mari de 4 km/h, tasta se trage în sus pentru a obține un efect de frânare graduală.

REGLARE

AVERTISMENT: Procedura se aplică doar în cazul frânei de staţionare mecanice. Pentru frâna de staţionare electronică trebuie folosit un tester de diagnosticare.

Notă: Înainte de a regla un cablu nou sau repoziționat, asigurați-vă că maneta de frână este complet eliberată și parcurgeți următorii 4 pași:

  • Pasul 1: Strângeţi piuliţa de reglaj la un cuplu de 2 Nm.
  • Pasul 2: Ridicați maneta frânei de staţionare cu 12 dinţi.
  • Pasul 3: Eliberați maneta frânei de staţionare până jos.
  • Pasul 4: Slăbiți piulița până la capătul filetului.
  • Scoateți capacul de etanșare la praf de pe maneta de comandă a frânei de staţionare.
  • Dezactivați frâna de staţionare.
  • Asigurați-vă că cablul frânei de staţionare este poziţionat corect.

Notă: Nu depășiți cuplul recomandat de 2 Nm. Nu rotiți piulița de reglare mai mult de 23 de ture. Nerespectarea acestor recomandări poate duce la deteriorarea cablului.

  • Asigurați-vă că maneta frânei de staţionare este eliberată complet și ajustați cablul de frână respectând următorii 4 pași:
  • Pasul 1: Introduceți o leră de 0,7 între maneta frânei de staţionare și știftul ansamblului cu came, pe ambele părți.
  • Pasul 2: Cu ajutorul unui alt operator, strângeți piulița de reglare până când devine vizibilă mișcarea pe una dintre pârghiile etrierului frânei de staţionare.
  • Pasul 3: Scoateți lera.
  • Pasul 4: Rotiți roțile spate și verificați dacă există puncte de atingere ale frânei. Dacă există, slăbiți piulița de reglare a frânei de staţionare până la capătul filetului, curățați cablurile frânei de staţionare și repetați procedura de reglare.
  • Montați capacul de etanșare la praf a manetei de comandă a frânei de staţionare.
Actuator

CIRCUIT HIDRAULIC

PURJARE

Avertisment: În timpul purjării, completați întotdeauna rezervorul cu lichid de frână nou și curat.

  • Conectați tubul de purjare la șurubul de purjare.
  • Asigurați-vă că celălalt capăt al tubului este poziționat într-un rezervor de colectare care conține o cantitate mică de lichid de frână.
  • Poziționați vasul la cel puțin 300 mm deasupra șurubului de purjare.
  • Slăbiți șurubul de purjare cu jumătate de rotație.
  • Cel mai bun loc pentru începerea purjării frânelor este punctul cel mai îndepărtat de pompa de frână. Este recomandat să utilizați un purjor cu presiune.
  • Umpleți rezervorul cu lichid de frână până la marcajul Max.
  • Apăsați continuu pedala de frână până când lichidul pompat în rezervorul de colectare este curat și fără bule de aer.
  • După finalizarea purjării cu presiune și aerisirea sistemului, strângeți șurubul de purjare.
  • Aplicați presiunea de frânare apăsând pedala de picior și verificați dacă apar scurgeri.

Avertisment: Asigurați-vă că șurubul de purjare este strâns și că ați montat capacul de praf pentru a preveni coroziunea.

  • Repetați aceeași procedură pentru celelalte circuite de frână.
LICHIDUL DE FRÂNĂ
Produs DOT4
Intervale de întreţinere Schimbare şi purjare la fiecare 2 ani
Verificare nivel după fiecare 20.000 km parcurși/la intervale de 1 an
Inspecții vizuale pentru a depista scurgerile sau rugina, după fiecare 20.000 km parcurși/la intervale de 1 an

 

 

LICHID DE FRÂNĂ DOT4
FBX050 500 ml
FBX100 1 l
FBX500 5 l
FBX2000 20 l

 

 

CODURI PIESE FERODO

 

Plăcuţe de frână FDB1931

 

 

Discuri de frână Jante de 15" și 16" Jante de 17"
Nr. de serie piese DDF1226 DDF1227
Diametru (mm) 265,0 280,0
Grosime (mm) 11,0 11,0
Grosime min. (mm) 9,0 9,0

Notă:
Pe lângă modelul Ford C-Max, acest tip de etriere ATE sunt montate și pe unele versiuni de:

  • Ford Focus II/Tourneo Connect/Transit Connect
  • Mazda 3/5
  • Volvo C30/S40/V50

 

 

Ghiduri de instalare asociate
se încarcă