Skip Navigation

Selectează limba

TESTUL NR.°5 PERFORMANŢA DE FRÂNARE ÎN CONDIŢII DE UMIDITATE

Descărcare PDF

La conducerea pe autostradă, pe un drum secundar sau în centrul oraşului, traficul devine, inevitabil, mai periculos atunci când plouă. Chiar şi cel mai atent şofer poate întâmpina probleme pe drum în condiţii de umiditate şi toate frânele au o eficienţă mai redusă pe vreme ploioasă. În plus, drumurile sunt mai alunecoase.

Deşi, în aceste condiţii, este recomandat un stil de conducere mai precaut, prezenţa unor frâne de bună calitate care funţionează constant şi eficient în condiţii de umiditate este foarte importantă. Nu este nimic mai rău decât o surpriză neplăcută, atunci când apăsaţi pedala de frână.

În realitate, la schimbarea condiţiilor de trafic, materialul de fricţiune utilizat la plăcuţele de frână este esenţial. Materialul de fricţiune determină puterea de oprire a sistemului dvs. de frânare, dar calitatea acestui material poate asigura că schimbarea condiţiilor nu afectează puternic performanţa.

TESTELE R90 SUNT EFECTUATE NUMAI ÎN CONDIŢII USCATE

Legislaţia europeană stipulează că toate plăcuţele de frână comercializate pentru utilizarea pe vehicule trebuie să fie testate şi să respecte standardele R90. Testul R90 include analiza fricţiunii frânelor la rece şi la cald şi, dacă o plăcuţă de frână este aprobată conform R90, se poate considera că performanţa produsului variază cu maxim 15% faţă de performanţa produsului de echipare originală.

Deoarece testul R90 se desfăşoară doar în condiţii uscate de frânare, am decis să evaluăm plăcuţele de frână Ferodo® faţă de plăcuţele concurenţilor în condiţii umede de frânare. Dintre materialele testate, se observă uşor că Ferodo® oferă plăcuţe de frână cu cea mai mică reducere a nivelului de fricţiune în condiţii umede.

TESTUL DE PERFORMANŢĂ A FRÂNĂRII ÎN CONDIŢII UMEDE

Testul care compară reducerea performanţei de fricţiune în condiţii umede de frânare între plăcuţele Ferodo® şi plăcuţele concurenţilor a fost efectuat pe un Ford C-Max. Au fost măsurate şase acţionări ale frânei în condiţii uscate, după care frânele au fost stropite cu apă pentru alte 6 acţionări ale frânei în condiţii umede. Pentru a asigura desfăşurarea tuturor testelor cu plăcuţe de frână echivalente şi coerente, toate frânele au fost, mai întâi, rodate utilizând proceduri identice cu discuri noi. Întoarceţi pagina pentru a vedea rezultatele testului de frânare uscată şi de frânare umedă.

COMPARAŢIA PERFORMANŢEI DE FRÂNARE ÎN CONDIŢII DE UMIDITATE

21-18496 FER website RO_V2_visu1-1504614161761_RO

Graficul de mai jos afişează procentul de reducere a nivelului de fricţiune - sau performanţa frânei - între frânarea în condiţii uscate şi umede, în care Ferodo® (calitate de echipament original) prezintă cea mai mică reducere de la uscat la umed, în comparaţie cu unii concurenţi. Când transformaţi aceasta în distanţa de oprire sau în capacitatea de a decelera rapid într-o situaţie reală, aceste plăcuţe de frână cu performanţă redusă în condiţii umede pot avea consecinţe grave pentru siguranţă. Chiar dacă dispuneţi de un sistem de frână cu performanţe de vârf, utilizarea unor plăcuţe de frână de calitate slabă înseamnă putere scăzută de frânare, indiferent de calitatea sistemului.

21-18496 FER website RO_V2_visu2-1504614161894_RO

REZULTATELE

După cum indică graficul, acest test demonstrează că plăcuţele de frână Ferodo® au cea mai constantă performanţă de frânare în condiţii de frânare umedă şi uscată, în comparaţie cu concurenţii. Testele desfăşurate anterior au demonstrat deja că Ferodo® oferă distanţe de oprire scurte, zgomot redus la frânare şi reacţie excelentă a pedalei. Acum, putem adăuga cu mândrie că avem una dintre cele mai bune performanţe la frânarea în condiţii umede - demonstrând, încă o dată: cu Ferodo® dețineți controlul.

PARAMETRII TESTĂRII

  • Testare efectuată: Un progam standard sau similar cu industria OE, 4 specificaţii de test.
  • Frâne complet rodate într-un ciclu de 60 de acţionări ale frânei.
  • Coeficientul de fricţiune în condiţii uscate este determinat luând în considerare media celor 6 aplicări ale frânei, de la 80 la 30 km/h.
  • Crearea condiţiilor de umiditate este realizată prin stropirea sistemului de frână timp de 10 minute cu apă la o viteză de 30 km/h.
  • Coeficientul de fricţiune în condiţii umede este determinat luând în considerare media celor 6 aplicări ale frânei, de la 80 la 30 km/h.
  • Vehicul: Ford C-Max, cu o greutate brută a vehiculului (GVW) de 1990 kg.

 

Reţineţi că sistemul de frânare este un dispozitiv de asistenţă a şoferului esenţial pentru siguranţă.
Şoferii trebuie să conducă vehiculul întotdeauna conform condiţiilor rutiere existente la momentul respectiv şi să respecte normele recomandate sau obligatorii în vigoare.

Teste asociate
se încarcă