Skip Navigation

Selectează limba

TESTUL NR. 2 ZGOMOT

Descărcare PDF

FOLOSIȚI FERODO®- OPRIȚI ZGOMOTUL.

Sunetul frânelor poate fi iritant. El vă poate distrage de la şofat şi dă senzaţia că este ceva în neregulă cu frânele dvs. – este pur şi simplu iritant. Dacă tocmai aţi înlocuit un set de plăcuțe de frână la maşina unui client, ultimul lucru pe care îl doriţi este ca acesta să fie deranjat de un scârţâit de frână şi să trebuiască să revină la atelier. Doriţi să vă asiguraţi clienţii că sunetul frânelor va rămâne în limite rezonabile. Dar ce înseamnă rezonabil?

70 dB (decibeli) este nivelul de zgomot standard în timpul deplasării unui autoturism – nu este foarte iritant sau puternic, dar este perceptibil. 85 dB este un nivel deja deranjant. Dacă este constant, zgomotul la acest volum poate afecta timpanul. 105 dB poate fi comparat cu nivelul zgomotului unui claxon de avertizare ascuțit foarte puternic, care se declanșează brusc în interiorul autoturismului, în mod neașteptat.

RO-noise-competitors-70db-graph

 

AŞADAR, DE CE EXISTĂ LIMITE?

Din motive de siguranţă, şi pentru a asigura confortul şoferului, toţi producătorii de autovehicule fixează anumite limitări de zgomot. În esenţă, aceste limitări stabilesc de câte ori li se permite frânelor de o calitate acceptabilă să scârţâie la un anumit volum.

Să inspectăm ambele grafice. Coloanele reprezintă procentul de timp în care frânele generează un scârţâit de 70 dB (graficul 1) sau 85 dB (graficul 2). Linia roşie indică limitele stabilite de către producătorii de autovehicule (toleranţă la zgomot OE). Astfel, la un volum de 70 dB, frânele au o calitate acceptabilă numai dacă produc sunete care egalează sau depăşesc 70 dB în cel mult 10 cazuri din 100. La un volum de 85 dB, frânele pot produce un scârţâit de 85 dB în 1,4% din frânări.

RO-noise-competitors-85db-graph1

 

PLĂCUȚELE FERODO® SUNT CELE MAI SILENȚIOASE

Să mai studiem o dată graficele şi să comparăm Ferodo® cu concurenţa. Este evident că atunci când spunem că facem cele mai silenţioase frâne, vorbim serios. Ne menţinem constant sub specificaţiile producătorilor de autovehicule pe ÎNTREGUL interval. Iar când urmăriţi Graficul 2, veţi vedea că, cu excepţia Ferodo®, nici măcar firmele cu o reputaţie solidă pe piaţă nu reușesc să se mențină în cadrul limitelor de zgomot pe întregul interval de sunet.

Parametrii testării:

  • Testare efectuată: SAE J2521: Frână cu disc şi tambur, matrice dinamometrică pentru scârţâit
  • Standard mondial pentru autovehicule de pasageri
  • Conţine aplicări ale frânei cu fricțiune critică pentru zgomot şi aplicări ale frânei în opriri realiste.
  • Platforma de testare folosită: Ford Focus cu etriere FN3-57
Teste asociate
se încarcă