Selectează limba

Diagrame defecte plăcuțe și discuri de frână

Download PDF

Suprafață zgâriată

trouble-tracers-cv-scoredsurface
ASPECT

Suprafața discului este zgâriată.

CAUZĂ

Materialul de fricțiune al plăcuțelor este prea dur pentru disc sau plăcuțele noi sunt montate pe un disc cu uzură excesivă.

EFECT

Performanțe de frânare reduse și posibil dezechilibru pe puntea afectată în timpul frânării.

REMEDIU
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați starea și grosimea minimă a discului.
    Înlocuiți discul, dacă este cazul.
  • Verificați calitatea pieselor de schimb folosite.

 

dungi albastre

trouble-tracers-cv-bluestripes
ASPECT

Dungile albastre de pe disc indică o schimbare fizică provocată de supraîncălzire.

CAUZĂ

Utilizarea intensivă a frânelor pentru frânare prelungită sau frânarea incorectă la coborârea în pantă.

EFECT

Supraîncălzirea discului de frână, care poate conduce la deformarea și fisurarea suprafeței de contact.

REMEDIU
  • Înlocuirea obligatorie a discurilor și plăcuțelor de frână.
  • În primii 250 km după înlocuire, frânarea bruscă trebuie evitată pentru a permite rodarea corectă a pieselor nou montate.

 

fisuri de amploare diferită

trouble-tracers-cv-degreecrack
ASPECT

Suprafața discului prezintă fisuri de gradul 1 și 2.

CAUZĂ

Utilizarea prea intensivă a frânelor din cauza caracteristicilor carosabilului sau a sarcinii vehiculului.

EFECT

Este posibil ca discul să cedeze mecanic, în special în cazul fisurilor de gradul 2.

REMEDIU
  • Înlocuirea obligatorie a discurilor și plăcuțelor de frână, în special în cazul fisurilor de gradul 2, atunci când una dintre fisuri ajunge de la diametrul exterior la diametrul interior.
  • Trebuie verificate etrierele de frână.

 

plăcuță contaminată

trouble-tracers-cv-contaminatedpad
ASPECT

Materialul de fricțiune al plăcuței este contaminat.

CAUZĂ

Contaminarea cu o substanță uleioasă sau un solvent.

EFECT

Performanțe de frânare reduse și posibil dezechilibru în timpul frânării.

REMEDIU
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați discurile de pe puntea respectivă.
  • Identificați scurgerile de lichid de la butuc sau alte componente adiacente.

 

plăcuță cu lustru

trouble-tracers-cv-glazedpad
ASPECT

Materialul de fricțiune al plăcuței are lustru.

CAUZĂ

Sarcină prea mare aplicată pe frâne, și anume, aplicarea frânei cu viteză și presiune redusă.

EFECT

Reducerea eficienței frânării și zgomotul tipic (scârțâit) în timpul frânării.

REMEDIU
  • Dacă lustrul nu este prea intens, puteți încerca să recondiționați suprafața parcurgând o anumită distanță în timp ce aplicați forțe de frânare medii/puternice, altfel înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați starea discului și grosimea minimă a acestuia.

material de fricțiune detașat

trouble-tracers-cv-detachedfriction
ASPECT

Material de fricțiune detașat

CAUZĂ

Posibil sarcină excesivă sau frânare dură împreună cu folosirea de piese necorespunzătoare.

EFECT

Reducerea eficienței frânării și zgomotul tipic (scârțâit) în timpul frânării.

REMEDIU
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați starea discului și grosimea minimă a acestuia.
  • Chiar dacă există un indicator de uzură, starea plăcuțelor trebuie verificată la fiecare inspecție de rutină în service și/sau la intervale de șase luni.

Uzură inegală (plăcuţa de frână)

trouble-tracers-cv-unevenwear
ASPECT

Uzură inegală a plăcuţei de frână

CAUZĂ

Unul dintre etrieri s-a gripat sau nu revine corect pe poziția de repaus.

EFECT

Performanțe de frânare reduse și posibil dezechilibru pe puntea respectivă în timpul frânării.

SOLUȚIE
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Trebuie verificate etrierele de frână.

 

fricțiune metalică

trouble-tracers-cv-metalfriction
ASPECT

Fricțiunea duce la reținerea unor particule metalice.

CAUZĂ

Temperatura mare generată între sabotul și discul de frână în condiții de umiditate.

EFECT

Uzura discului de frână afectat, însoțită de zgomotele tipice de frecare metalică în timpul frânării.

SOLUȚIE
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați starea și grosimea minimă a discului.
  • Dacă este cazul, înlocuiți ambele discuri de pe punte.

 

crăpături de suprafață

trouble-tracers-cv-surfacecracks
ASPECT

Plăcuța prezintă fisuri de suprafață.

CAUZĂ

Sarcină excesivă sau temperatura mare a materialului de fricțiune.

EFECT

Detașarea posibilă a materialului de fricțiune, soldată cu reducerea performanței de frânare.

SOLUȚIE
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați funcționarea corectă a etrierului.
  • Verificați starea și grosimea minimă a discului.
  • Dacă este cazul, înlocuiți ambele discuri de pe punte.

uzură excesivă

trouble-tracers-cv-excessivelyworn
ASPECT

Discuri și plăcuțe uzate excesiv.

CAUZĂ

Posibila contaminare a materialului de fricțiune cu nisip, noroi, pământ sau revenirea incompletă a angrenajului etrierului.

EFECT

Uzura excesivă a uneia sau mai multor plăcuțe de frână, care se soldează cu deteriorarea plăcuțelor neprevăzute cu indicator de uzură.

SOLUȚIE
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați starea și grosimea minimă a discului.
  • Dacă este cazul, înlocuiți ambele discuri de pe punte.

uzură inegală (plăcuțe pe aceeași punte)

trouble-tracers-cv-unevenwearaxle
ASPECT

Plăcuțele de pe aceeași punte prezintă uzură inegală.

CAUZĂ

Revenirea incorectă a unui etrier de pe puntea respectivă.

EFECT

Dacă puntea implicată este cea de direcție, această problemă poate provoca destabilizarea vehiculului la eliberarea frânei.

SOLUȚIE
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați funcționarea corectă a etrierului.
  • Verificați starea și grosimea minimă a discului.
  • Dacă este cazul, înlocuiți ambele discuri de pe punte.

Fărâmiţarea marginii

trouble-tracers-cv-edgecrumbling
ASPECT

Tipar neuniform de uzură pe plăcuţă

CAUZĂ

Plăcuţa de frânare se blochează în etrier cauzând rămânerea în contact a plăcuţei cu discul, cu temperaturi ale plăcuţei excesive asociate acestui proces

EFECT

Suprafaţa plăcuţei capătă lustru, reducând performanţa frânării

REMEDIU
  • Investigaţi cauza gripajului etrierului
  • Întreţineţi etrierul
  • Înlocuiţi setul de plăcuţe de frână

 

Suprafață zgâriată

trouble-tracers-cv-scoredsurface
ASPECT

Suprafața discului este zgâriată.

CAUZĂ

Materialul de fricțiune al plăcuțelor este prea dur pentru disc sau plăcuțele noi sunt montate pe un disc cu uzură excesivă.

EFECT

Performanțe de frânare reduse și posibil dezechilibru pe puntea afectată în timpul frânării.

REMEDIU
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați starea și grosimea minimă a discului.
    Înlocuiți discul, dacă este cazul.
  • Verificați calitatea pieselor de schimb folosite.

 

dungi albastre

trouble-tracers-cv-bluestripes
ASPECT

Dungile albastre de pe disc indică o schimbare fizică provocată de supraîncălzire.

CAUZĂ

Utilizarea intensivă a frânelor pentru frânare prelungită sau frânarea incorectă la coborârea în pantă.

EFECT

Supraîncălzirea discului de frână, care poate conduce la deformarea și fisurarea suprafeței de contact.

REMEDIU
  • Înlocuirea obligatorie a discurilor și plăcuțelor de frână.
  • În primii 250 km după înlocuire, frânarea bruscă trebuie evitată pentru a permite rodarea corectă a pieselor nou montate.

 

fisuri de amploare diferită

trouble-tracers-cv-degreecrack
ASPECT

Suprafața discului prezintă fisuri de gradul 1 și 2.

CAUZĂ

Utilizarea prea intensivă a frânelor din cauza caracteristicilor carosabilului sau a sarcinii vehiculului.

EFECT

Este posibil ca discul să cedeze mecanic, în special în cazul fisurilor de gradul 2.

REMEDIU
  • Înlocuirea obligatorie a discurilor și plăcuțelor de frână, în special în cazul fisurilor de gradul 2, atunci când una dintre fisuri ajunge de la diametrul exterior la diametrul interior.
  • Trebuie verificate etrierele de frână.

 

plăcuță contaminată

trouble-tracers-cv-contaminatedpad
ASPECT

Materialul de fricțiune al plăcuței este contaminat.

CAUZĂ

Contaminarea cu o substanță uleioasă sau un solvent.

EFECT

Performanțe de frânare reduse și posibil dezechilibru în timpul frânării.

REMEDIU
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați discurile de pe puntea respectivă.
  • Identificați scurgerile de lichid de la butuc sau alte componente adiacente.

 

plăcuță cu lustru

trouble-tracers-cv-glazedpad
ASPECT

Materialul de fricțiune al plăcuței are lustru.

CAUZĂ

Sarcină prea mare aplicată pe frâne, și anume, aplicarea frânei cu viteză și presiune redusă.

EFECT

Reducerea eficienței frânării și zgomotul tipic (scârțâit) în timpul frânării.

REMEDIU
  • Dacă lustrul nu este prea intens, puteți încerca să recondiționați suprafața parcurgând o anumită distanță în timp ce aplicați forțe de frânare medii/puternice, altfel înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați starea discului și grosimea minimă a acestuia.

material de fricțiune detașat

trouble-tracers-cv-detachedfriction
ASPECT

Material de fricțiune detașat

CAUZĂ

Posibil sarcină excesivă sau frânare dură împreună cu folosirea de piese necorespunzătoare.

EFECT

Reducerea eficienței frânării și zgomotul tipic (scârțâit) în timpul frânării.

REMEDIU
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați starea discului și grosimea minimă a acestuia.
  • Chiar dacă există un indicator de uzură, starea plăcuțelor trebuie verificată la fiecare inspecție de rutină în service și/sau la intervale de șase luni.

Uzură inegală (plăcuţa de frână)

trouble-tracers-cv-unevenwear
ASPECT

Uzură inegală a plăcuţei de frână

CAUZĂ

Unul dintre etrieri s-a gripat sau nu revine corect pe poziția de repaus.

EFECT

Performanțe de frânare reduse și posibil dezechilibru pe puntea respectivă în timpul frânării.

SOLUȚIE
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Trebuie verificate etrierele de frână.

 

fricțiune metalică

trouble-tracers-cv-metalfriction
ASPECT

Fricțiunea duce la reținerea unor particule metalice.

CAUZĂ

Temperatura mare generată între sabotul și discul de frână în condiții de umiditate.

EFECT

Uzura discului de frână afectat, însoțită de zgomotele tipice de frecare metalică în timpul frânării.

SOLUȚIE
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați starea și grosimea minimă a discului.
  • Dacă este cazul, înlocuiți ambele discuri de pe punte.

 

crăpături de suprafață

trouble-tracers-cv-surfacecracks
ASPECT

Plăcuța prezintă fisuri de suprafață.

CAUZĂ

Sarcină excesivă sau temperatura mare a materialului de fricțiune.

EFECT

Detașarea posibilă a materialului de fricțiune, soldată cu reducerea performanței de frânare.

SOLUȚIE
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați funcționarea corectă a etrierului.
  • Verificați starea și grosimea minimă a discului.
  • Dacă este cazul, înlocuiți ambele discuri de pe punte.

uzură excesivă

trouble-tracers-cv-excessivelyworn
ASPECT

Discuri și plăcuțe uzate excesiv.

CAUZĂ

Posibila contaminare a materialului de fricțiune cu nisip, noroi, pământ sau revenirea incompletă a angrenajului etrierului.

EFECT

Uzura excesivă a uneia sau mai multor plăcuțe de frână, care se soldează cu deteriorarea plăcuțelor neprevăzute cu indicator de uzură.

SOLUȚIE
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați starea și grosimea minimă a discului.
  • Dacă este cazul, înlocuiți ambele discuri de pe punte.

uzură inegală (plăcuțe pe aceeași punte)

trouble-tracers-cv-unevenwearaxle
ASPECT

Plăcuțele de pe aceeași punte prezintă uzură inegală.

CAUZĂ

Revenirea incorectă a unui etrier de pe puntea respectivă.

EFECT

Dacă puntea implicată este cea de direcție, această problemă poate provoca destabilizarea vehiculului la eliberarea frânei.

SOLUȚIE
  • Înlocuiți plăcuțele.
  • Verificați funcționarea corectă a etrierului.
  • Verificați starea și grosimea minimă a discului.
  • Dacă este cazul, înlocuiți ambele discuri de pe punte.

Fărâmiţarea marginii

trouble-tracers-cv-edgecrumbling
ASPECT

Tipar neuniform de uzură pe plăcuţă

CAUZĂ

Plăcuţa de frânare se blochează în etrier cauzând rămânerea în contact a plăcuţei cu discul, cu temperaturi ale plăcuţei excesive asociate acestui proces

EFECT

Suprafaţa plăcuţei capătă lustru, reducând performanţa frânării

REMEDIU
  • Investigaţi cauza gripajului etrierului
  • Întreţineţi etrierul
  • Înlocuiţi setul de plăcuţe de frână

 

Înapoi la Toate simptomele