Skip Navigation

Selectează limba

Dețineți controlul asupra sistemului de avertizare pentru frână

Download PDF

ferodo-support-techtips-warning-icon-2016

A. SISTEM DE AVERTIZARE PENTRU FRÂNĂ

În general, lumina de la bord care indică o problemă cu sistemul de frânare are o culoare roşie (în funcţie de modelul vehiculului) pentru a indica faptul că există un risc imediat, care poate compromite siguranţa generală a vehiculului. Aceasta nu trebuie ignorată niciodată.

Lumina de avertizare pentru sistemul de frânare se poate aprinde din mai multe motive. Problema este că în conformitate cu studiul menţionat mai jos, aproape jumătate dintre conducătorii auto nu recunosc riscul şi prin urmare nu acţionează în consecinţă.

MULŢI ŞOFERI NU POT IDENTIFICA LUMINILE DE BORD ESENŢIALE

Conform unui studiu recent pe 2.000 de şoferi cărora li s-a solicitat să identifice definiţiile a 10 lumini de bord obişnuite, aproape jumătate dintre respondenţi nu au reuşit să spună ce ar însemna dacă lumina pentru presiunea pneurilor sau sistemul de frânare al maşinii ar clipi. În mod surprinzător, 17 % dintre respondenţi nici măcar nu ştiau ce înseamnă lumina pentru nivel scăzut de combustibil.

REZULTATELE STUDIULUI*:

highlight_visu1

Avertizare pentru presiunea pneurilor 49%

highlight_visu2

Control viteză de croazieră activat  42%

highlight_visu4

Avertizare pentru sistemul de frână 46%

highlight_visu3

Lumini de ceață aprinse 40%

*Procentul din 2.000 de respondenți care nu au reușit să identifice situația semnalată de martorul luminos.

B. CELE MAI FRECVENTE CAUZE ALE APRINDERII INTERMITENTE A MARTORULUI LUMINOS DE AVERTIZARE PENTRU SISTEMUL DE FRÂNARE

LICHID DE FRÂNĂ SUB NIVELUL MINIM

ferodo-support-techtips-warning-visu2-2016
RISC
  • Aceasta va creşte riscul fierberii lichidului de frână.
CE TREBUIE SĂ FACEŢI?

GROSIME PLĂCUŢE DE FRÂNĂ SUB VALOAREA MINIMĂ

ferodo-support-techtips-warning-visu-2016
RISC

Aceasta poate duce treptat la contactul substratului plăcuței de frână cu discul de frână şi, în cele din urmă, în cel mai rău caz, la contactul plăcii de bază cu discul de frână.

CE TREBUIE SĂ FACEŢI?

Verificaţi grosimea plăcuţei de frână şi înlocuiţi, dacă este necesar:

  • Zgomot puternic la acţionarea frânelor
  • Deteriorare gravă a suprafeței discului de frână, cauzată de contactul dintre placa de bază din oțel şi discul de frână din fontă
  • Vehiculul trage într-o parte din cauza efectului frânării dezechilibrate pe cele două părți ale unei punți

CITIRE FALSĂ DIN CAUZA UNEI PROBLEME CU O COMPONENTĂ A SISTEMULUI DE FRÂNARE (DE EXEMPLU, ABS)

ferodo-support-techtips-warning-icon2-2016
RISC

Un inel ABS corodat sau rupt poate genera un semnal fals de la arborele de transmisie sau rulmentul de roată. În caz de coroziune sub punctele de montare a senzorului, senzorul poate fi forţat mai aproape de inelul ABS şi poate transmite o citire falsă la modulul ABS.

CE TREBUIE SĂ FACEŢI?

Verificaţi sistemul ABS complet pentru coroziune sau inele rupte şi înlocuiţi, dacă este necesar.

ALARMĂ FALSĂ CAUZATĂ DE NIVELUL DE SENSIBILITATE PREA MARE AL SISTEMULUI DE AVERTIZARE PENTRU FRÂNĂ

RISC

Lumina de avertizare de la bord continuă să clipească, chiar şi după înlocuirea plăcuţelor şi a senzorilor de uzură aferenţi.

CE TREBUIE SĂ FACEŢI?
  1. Apăsaţi pedala de frână de mai multe ori pentru a asigura contactul dintre plăcuţele de frână şi discurile de frână.
  2. Intrerupeţi contactul bordului câteva secunde.
  3. Puneţi din nou contactul bordului şi verificaţi dacă lumina este aprinsă în continuare.

Dacă lumina de avertizare pentru frână rămâne aprinsă, solicitaţi asistenţă şi sfatul specialistului.

Acest tip de alarmă falsă poate apărea frecvent pe anumite mărci și modele, pe care le puteți găsi online, pe site-ul www.ferodo.com. De asemenea, ne puteți informa dacă întâlniți și alte probleme frecvente asociate cu o marcă sau un model anume.

 

IMPORTANT: unele modele au un indicator de uzură cu „nivel dublu”, 70 % şi 100 %.

Sfaturi tehnice asociate
se încarcă