Skip Navigation

Selectează limba

FRÂNE DE STAŢIONARE SPATE VOLKSWAGEN PASSAT V

Descărcare PDF

FRÂNA DE STAŢIONARE/SPATE

AVERTISMENT: Înainte de a încerca să lucraţi la sistemul de frânare spate al Passat, este esenţial să aveţi interfaţa software de diagnosticare şi un încărcător de baterie disponibil (pe lângă uneltele obişnuite din atelier.)

Passat este echipat cu un sistem electromecanic pentru frâna de staţionare care este integrat în etrierele de frână spate. Prin urmare, este o cerinţă a sistemului de a utiliza un echipament de diagnoză pentru a retrage pistoanele în carcasa etrierului.

Încărcătorul de baterie trebuie să fie conectat la baterie înainte de a începe orice procedură pe vehicul folosind echipamente de diagnoză. Acest lucru va evita orice fluctuaţie de tensiune la ECU şi/sau alte sisteme de control.

Acest model este dotat cu o frână de staţionare electromecanică.
Etrierele spate sunt dotate cu două motoare care controlează funcţionarea frânei de staţionare.

Notă: Reglarea frânei de staţionare poate fi efectuată numai cu un echipament de diagnoză, urmând procedura de repoziţionare.

FRÂNE SPATE/DE STAŢIONARE DEMONTARE

  • Poziţionaţi vehiculul pe elevator.
  • Scoateţi roţile spate.
  • Retrageţi pistoanele folosind echipamentul de diagnoză şi apoi slăbiţi culisoarele etrierului.
  • Scoateţi etrierele şi plăcuţele de frână.
  • Etrierul trebuie să fie curăţat în mod corespunzător de toate reziduurile de frână, mai ales pe toate suprafeţele în mişcare.
  • Culisoarele trebuie curăţate şi lubrifiate uşor cu vaselină pe bază de molibden pentru temperatură înaltă.

FRÂNE SPATE/DE STAŢIONARE REMONTARE

  • Împingeţi pistoanele etrierului complet până la capăt.

Notă: Înainte de a introduce pistonul în cilindru, extrageţi o parte din lichidul de frână din rezervor. Dacă rezervorul este plin, lichidul de frână se poate revărsa, cauzând pagube.

  • Montaţi plăcuţele de frână în locaş (săgeţi 1).
  • Asiguraţi-vă că plăcuţele de frână sunt poziţionate corect în plăcile de reţinere (săgeţi 2).

Notă: Dacă plăcuţele de frână au o suprafaţă adezivă, asiguraţi-vă că acestea nu aderă la etrier înainte de a ajunge în poziţia lor corectă.

  • Strângeţi racordul furtunului pentru lichid de frână la etrier la un cuplu de 14 Nm.
  • Fixaţi etrierul de frână, strângând culisoarele la un cuplu de 35 Nm.
  • Verificaţi nivelul lichidului de frână şi completaţi dacă este necesar.

Avertisment: După înlocuirea plăcuţelor de frână, apăsaţi complet pedala de frână de mai multe ori pentru a repoziţiona pistoanele în etriere.

RESETAREA FRÂNEI DE STAŢIONARE

  • Folosind echipamentul de diagnoză, resetaţi pistoanele-motor ale frânei de staţionare la poziţia iniţială.

Notă: Înainte de a introduce pistonul în cilindru, extrageţi o parte din lichidul de frână din rezervor. Dacă rezervorul este plin, lichidul de frână se poate revărsa, cauzând pagube.

  • Conectaţi echipamentul de diagnoză la vehicul şi selectaţi funcţia frânei de staţionare.
  • Repoziţionaţi pistoanele.

Avertisment: Repoziţionarea pistonului utilizând doar echipamentul de diagnoză este insuficientă. Apăsaţi pistonul complet până la capăt, retrăgând articulaţia cu ajutorul presei (X) (vezi figura de la pagina 3).


DISCURI DE FRÂNĂ

discuri de frână: DEMONTARE

  • Demontaţi cadrul etrierului prin slăbirea şuruburilor de fixare, pentru a oferi acces la discul de frână.
  • Slăbiţi şurubul de poziţionare şi scoateţi discurile şi plăcuţele de frână.
  • Curăţaţi etrierul de toate reziduurile de frână, mai ales pe toate suprafeţele în mişcare.

Notă: Nu încercați să scoateți cu forța discurile de frână de pe butucul roții: dacă opun rezistență, folosiți un produs de îndepărtare a ruginei.

discuri de frână: REMONTARE

  • Poziţionaţi discul de frână pe butuc asigurându-vă că suprafeţele de contact sunt curate.
  • Strângeţi şurubul de poziţionare la un cuplu de 4 Nm.
  • Montați plăcuțele de frână conform indicațiilor din secțiunea privind montarea plăcuțelor de frână (pagina 1).

PRECAUŢII DE LUCRU

Lichidul de frână este higroscopic şi trebuie înlocuit la intervale regulate. Nu utilizaţi lichid care nu respectă specificaţiile indicate în tabel. Aveţi grijă să nu lăsaţi lichidul să curgă accidental pe piesele vopsite, din cauciuc, plastic şi mecanice.


CIRCUIT HIDRAULIC

PURJAREA ETRIERULUI DE FRÂNĂ

Notă: Operațiunea trebuie efectuată în cazul demontării etrierului la revizia generală a cilindrului.

  • Slăbiți șurubul de purjare și, folosind un vas de colectare,
    umpleți cu lichid de frână până când acesta nu mai conține bule de aer la ieșirea prin orificiul filetat de la capătul furtunului de frână.
  • Strângeți șurubul de purjare.

TESTUL DE SCURGERI LA POMPA DE FRÂNĂ

  • Slăbiți și scoateți șurubul de purjare de pe unul dintre etrierele față.
  • Conectați un manometru la componentă.
  • Aplicați presiune de frânare până se atinge valoarea de 50 bari.
  • În timpul testului (min. 45 sec), presiunea nu trebuie să scadă cu mai mult de 4 bari; dacă scăderea este mai mare, înlocuiți cilindrul principal de frână.

PURJARE PRELIMINARĂ

Secvenţă de purjare
  1. purjați simultan etrierul de frână față stânga și dreapta
  2. purjați simultan etrierul de frână spate stânga și dreapta
  • Conectați dispozitivul de alimentare și purjare la sistem.
  • Lăsați șuruburile de purjare slăbite și nu mișcați furtunurile din rezervorul de colectare până când sunt eliminate toate bulele de aer din lichidul de frână.
  • În cele din urmă, purjați unitatea hidraulică din nou, selectând programul specific de pe testerul de diagnosticare.

PURJARE PERIODICĂ

  • Conectați dispozitivul de alimentare și purjare la sistem.
  • Slăbiți șuruburile de purjare în ordinea prestabilită și purjați etrierele de frână.
  • Conectați un furtun flexibil corespunzător la șurubul de purjare. Asigurați-vă că furtunul nu este îndoit, pentru a preveni infiltrarea aerului în sistemul de frânare.
  • Lăsați șurubul de purjare a etrierului de frână slăbit și nu mișcați furtunul din rezervorul de colectare până când sunt eliminate toate bulele de aer din lichidul de frână.

PURJARE FINALĂ

Notă: Această operațiune necesită doi operatori.

  • Apăsați viguros pedala de frână și mențineți-o apăsată.
  • Slăbiți șurubul de purjare a etrierului de frână.
  • Apăsați pedala de frână până la capăt.
  • Strângeți șurubul de purjare în timp ce pedala este apăsată.
  • Eliberați încet pedala de frână.
  • Operațiunea trebuie efectuată de 5 ori pentru fiecare etrier de frână.
    1. etrier față stânga
    2. etrier față dreapta
    3. etrier spate stânga
    4. etrier spate dreapta
  • Odată ce operaţiunile de purjare au fost finalizate, efectuaţi un test rutier în care frânarea ABS să aibă loc cel puţin o dată.

 

LICHIDUL DE FRÂNĂ
Capacitate 1 litru
Produs DOT4
Intervale de întreţinere Schimbare şi purjare la fiecare 2 ani

 

LICHID DE FRÂNĂ DOT4
FBX050 500 ml
FBX100 1 l
FBX500 5 l
FBX2000 20 l

 

CODURI PIESE FERODO
  A Fed Mog freni _VWPassat_RU_Layout 1 A Fed Mog freni _VWPassat_RU_Layout 1
Plăcuţe de frână FDB1636 FDB4192
Dimensiune Jante de 16" Jante de 17"
Nr. de serie disc DDF1306 DDF1503
Diametru disc (mm) 286 310
Grosime disc (mm) 12 22
Limită de uzură disc (mm) 8 18
Nr. de serie plăcuţă de frână FDB1636 FDB4192
Înălţime plăcuţe de frână (mm) 55,5 56,2
Lăţime plăcuţă de frână (mm) 105,0 105,3
Grosime plăcuţe de frână (mm) 16,9 16,8
Limită de uzură plăcuță (mm) 7,0 7,0
Etrier TRW TRW
Diametru piston (mm) 38 41
Ghiduri de instalare asociate
se încarcă